KEISTIMEWAAN HERBAL BLEND CREAM SHAKLEE

Krim Herbal Blend Shaklee sudah berada di pasaran sejak 15 tahun dan ia terbukti selamat dan berkesan . Ia bebas paraben dan steroid, diperbuat daripada shea butter. Shaklee menggunakan African Shea Butter yang kaya dengan natural moisturizer. Shea butter selamat digunakan ke atas bayi kerana ia adalah bebas toksin dan cukup lembut untuk kulit bayi yang sensitif.

 

4 Bahan Utama Dalam Herbal Blend Shaklee

 

 

Siapa yang Sesuai Menggunakan Herbal Blend Cream

✔ Bayi

✔ Lelaki mahupun wanita

✔ Pesakit Ekzema ( masalah kulit )

✔ Bakal ibu yang bakal menimang cahaya mata / bayi

✔ Mereka yang mahukan kulit sentiasa cantik dan lembut

✔ Mereka yang sering demam

✔ Kanak-kanak yang sering berkudis dan gatal-gatal

✔ Warga emas`

✔ Mereka yang mempunyai masalah demam campak, alahan dan sebagainya

12 Kebaikan Herbal Blend

1. Gigitan nyamuk – Krim ni juga bertindak sebagai Krim halang gigitan nyamuk. Sesuai bagi yang suka menjalankan aktiviti di hutan dan yang nak bawa anak-anak pulang ke kampung.

Sapu je HBC ni seluruh badan terutamanya bahagian yang terdedah dengan nyamuk. Ini adalah salah satu cara bagi mengelakkan dari di gigit nyamuk. Tapi bahagian yang dah kene gigit pun boleh sapu, cepat hilang bengkak dan gatal.

 

2. Terkena minyak panas atau melecur –  Kita panggil ini first Aid di rumah.

Bila kene jangan panic, terus ambil HBC dan sapu kat bahagian kene lecur tu, tak pedih pun rasa sejuk sebab ada mint.

 

3. Luka – Luka kena kemalangan kecil. Kalau luka besau kene gi hospital la yer. Tapi cuci luka bagi bersih dulu, lepas tu sapu krim ni, tak pedih tapi berdenyut je sikit, nanti luka tu cepat kering dan kulit akan bercantum dengan cepat.

 

4. Jerawat sebijik dua bijik – yang ni best krim ni boleh sapu kat jerawat jugak.

Sapu je krim kat jerawat yang baru muncul, kene rajin sapu la, nanti kecut la jerawatnya dan kesan parutnya boleh perlahan-lahan hilang, kalau parut yang bertahun-tahun nak hilang kene la ambik set kecantikan pula.

 

5. Bibir kering Merekah – Juga sangat bagus digunakan pada bibir yang merekah.

Picit la sikit krim HBC tu kat jari, sapu je kat keliling bibir tu nipis-nipis je. Jangan takut bila krim termasuk dalam mulut sebab tiada bahan kimia, jilat pun tak per. Sangat selamat.

 

6. Gatal-gatal – Gatal-gatal tetiba jer kat kulit sapu je la HBC, mana tau serasi hilang gatal tu. Tapi kalau gatal tak hilang jugak, sila jumpa doktor, sebab krim ni bukan la ubat, tapi krim serbaguna yang dapat membantu kurangkan.

 

7. Kulit kering – Yang jenis kulit kering ni memang krim ni recommended bagi yang tak suka pakai krim yang rasa berminyak-minyak satu badan. HBC ni kalau kita sapu kat kulit memang dia akan meresap ke dalam. Tak la sampai nampak kulit kita berminyak sampai rasa tak selesa.

Lumur je kat bahagian badan yang kita rasa kering kalau kat muka pun boleh, tak de masalah, jangan sapu kat mata okay, nanti pedih pulak mata kalau peluh menitik.

 

8. Tumit merekah – Selalunya yang kena ni mana yang jenis kulit tak tahan pijak simen, dalam rumah pun kena pakai selipar jepun. Kalau kerja pulak kene pakai kasut dan stokin/sarung kaki nak tutup tumit merekah

Ni awal-awal nak bagi tau, nak hilangkan rekahan dalam jangkamasa yang singkat mungkin mustahil, kena la konsistan dan rajin sapu tumit kaki dengan HBC, lama-kelamaan rekahan akan berkurangan dan akhirnya tumit yang merekah akan bercantum.

 

9. Ekzema – Rata-rata yang beli krim ni adalah ibu-ibu yang mana anak nya ada masalah Ekzema. Dah puas cuba krim lain tapi masih tak elok. Bagi saya ni antara krim yang sesuai untuk anak-anak sebab HBC ni di perbuat dari bahan semulajadi tanpa campuran bahan kimia yang sesuai digunakan pada bayi yang ada masalah kulit terutama yang ekzema sekita pipi dan mulut.

Jangan risau, walaupun anak-anak terjilat atau pegang pipi mereka, HBC ni tak beracun, kaedahnya hanya sapu je HBC ni nipis-nipis, jangan ingat nak cepat baik kita letak berbukit-bukit pulak kat pipi dia, kene ingat ya kulit bayi kita masih nipis, se elok-eloknya gunakan hanya sedikit je, krim tu dah boleh meresap ke dalam (Tidak di sarankan utuk Ekzema berair)

 

10. Ruam /melecet – Kebiasaannya bayi yang akan alami ruam lampin sampaikan kulitnya menjadi kemerah-merahan hingga melecet.

Sapu je HBC di sekitar ruam, tak perlu banyak-banyak, cukup sekadar meratakan dan sapu nipis-nipis setiap kali membersihkan serta menukar lampin. Untuk orang dewasa yang ada masalah ruam pun perlu lalukan cara yang sama juga.

 

11. Chickenpox/ Caca air – Juga kita panggil demam caca/ caca air. Ramai yang masih gunakan kaedah tradisional. Faktor masa juga menjadi kengkangan nak gunakan cara tradisional dan agak sukar nak cari daun bambu sekarang ni. Ramai jugak nak cari cara paling mudah dan berkesan dengan sapu je

Apa lagi yang HBC dapat buat ya?? Ni antara permintaan tinggi di mana ramai yang menggunakan krim ni sebagai peganti. Sapu je satu badan dari awal sampai la tapak cacar dia kering, pada masa yang sama parut cacar yang kecil akan cepat hilang dan yang ibu-ibu/ kawah yang lain ambil masa yang lebih untuk hilang

 

12. Demam – Ramai yang gunakan pelekat gel di dahi untuk turunkan suhu badan. Tapi HBC ni jugak membantu bagi menurunkan suhu badan jika demam

HBC membantu secara luaran Selain makan ubat demam. Sapu je di sendi-sendi badan. Ini dapat membantu turunkan suhu badan.

 

Testimoni

 

Untuk order online secara  terus dari HQ SHAKLEE boleh klik gambar di bawah ;

Untuk COD area Kuching,Sarawak dan kawasan yang berdekatan boleh hubungi nombor yang tertera kat bawah tu yer.

WHATSAPP | SMS | CALL : 0138388287

KAK SALFA @ SALFARINA ROSALI SHAKLEE ID : 1300188

FANPAGE : Diari Vitamin Cantik

INSTAGRAM : @vitamin_sihatcantik

EMAIL : salfarinarosali77@gmail.com

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge